...
0343-445638 info@erikarendonk.nl
Wat is
< Alle onderwerpen

Het maken van duidelijke leerdoelen voor je programma’s dient drie belangrijke doelen. 

Ten eerste: het geeft je deelnemers een duidelijk idee van wat ze kunnen verwachten te leren in je programma en wat ze kunnen verwachten te doen na je programma.

Nummer twee: doelstellingen en leerresultaten geven je specifieke doelen om te bereiken bij het presenteren van de inhoud van je programma. 

En nummer drie: doelstellingen en resultaten vormen de basis voor jou en je deelnemers om de effectiviteit van je programma te evalueren of te beoordelen en daardoor je succes als programma facilitator. Je hebt dus één tot drie leerdoelen voor elk inhoudelijk onderdeel van je programma, maar je hebt altijd maar één hoofddoel of algemeen leerdoel voor het hele programma. 

En nogmaals, dat hoofddoel wordt het algemene leerresultaat genoemd, en dit algemene leerresultaat is het antwoord op de volgende vraag: wat wil ik dat mijn deelnemers uiteindelijk kunnen doen nadat ze mijn trainingsprogramma hebben gevolgd? Dus ik ga herhalen: wat wil ik dat mijn deelnemers uiteindelijk kunnen doen nadat ze mijn trainingsprogramma hebben gevolgd? Nogmaals, ik benadruk dat het woord doen in deze context gedrag betekent. 

Hee algemene leerresultaat is dus het belangrijkste gedrag dat je van je deelnemers verwacht als resultaat van je training.

Vorige Haak (hook)
Volgende Leerstijlen
Inhoud