Zodra je eenmaal het concept van educatiemarketing goed door hebt en je weet ook dat je INTIMITEIT door al je in uw marketing moet weven, zodat je ideale potentiële klanten ZICHZELF SELECTEREN… is de volgende stap om uit te zoeken hoe je dat precies doet. De plaats om te beginnen, en een van de sleutels tot het creëren van intimiteit, is om heel specifiek te zijn over WIE je precies helpt. Met andere woorden, je moet een SPECIFIEK PUBLIEK aanspreken.
De specifieke doelgroep is een van de belangrijkste en meest onbegrepen ideeën in marketing. Het is echter een heel belangrijk concept om te begrijpen om mensen naar jou en je programma’s te trekken.
Tegen wie gaat je praten en voor wie ga je je marketing maken.
Wat is een specifiek publiek?
Je specifieke doelgroep is de duidelijk gedefinieerde, selecte groep van individuen waarop je je zult gaan richten om te helpen en van dienst te zijn.
Sommige mensen verwijzen naar specifieke doelgroepen als “doelmarkt” of “nichemarkt”. “Ik geef de voorkeur aan de term ‘specifieke doelgroep’.
Bij het kiezen van een specifiek publiek gaat het erom te bepalen op WIE je je boodschap wilt richten. TOT WIE GA JE SPREKEN in je marketingmateriaal?
Om uw specifieke doelgroep te kiezen, moet is het belangrijk om eerst het concept van EGOLABELS te begrijpen. Iedereen heeft EGOLABELS. In feite heeft ieder van ons er meerdere. Een Egolabel is een manier waarop we onszelf identificeren of labelen Het is een naam die we onszelf naar binnen en naar buiten noemen. Een term waarbij we ons op ons gemak voelen om naar onszelf te verwijzen.
Hoe sterker de persoonlijke gehechtheid aan een EGOLABEL hoe beter het is voor de marketing.
De beste Egolabels voor marketing zijn zo sterk, dat we ze met kracht zullen verdedigen. Dit is het geval bijvoorbeeld, bij het Egolabel ‘Moeder’. Wat zou er gebeuren als ik naar een moeder toe ging, en haar vertelde dat ze geen moeder was? Ik stel me voor dat ze eerst in de war zou zijn. Als ik erop zou staan om haar te laten weten dat ik niet denk dat ze een ‘Moeder’ is zou ze vermoedelijk snel behoorlijk boos worden. Waarschijnlijk zou ze zelfs haar titel van ‘Moeder’ beginnen te verdedigen.
Laten we een ander voorbeeld gebruiken. Hoe zit het met het Egolabel, ‘Leraar middelbare school’? Mensen die lesgeven als beroep zouden dit Egolabel in een stukje marketing zien en figuurlijk hun hand opsteken en zeggen: “Ja, dat ben ik. Ik ben leraar op een middelbare school. Die boodschap moet voor mij zijn. ‘
Sterke egolabels zijn zwart of wit. Er is geen middenweg. Of je hebt kinderen, of je hebt ze niet. Of je geeft les op de middelbare school , of je doet het niet.
Kies daarom een sterk Egolabel om je specifieke doelgroep te identificeren en gebruik dat label consequent in al je marketing. Als je dat doet, zal je ideale klant je website zien, je nieuwsbrief lezen of de aankondiging zien voor je webinar, en zeggen: “Wow, dat is precies voor mij. ‘
Heb je deze blogs al gelezen?
Op de site van Internet Marketing Alchemist vind je superrelevante blogs rondom thema’s als: nieuwe leads genereren, hoe je meer klanten kunt krijgen, de marketing van je live event of online event, de psychologie van online verkopen en hoe je online groeien met je bedrijf het beste kunt doen.
Heb je deze blogs al gelezen?