Advertentieset zijn een manier om te bepalen hoe je advertenties op Facebook worden weergegeven. Je bepaalt onder andere de beoogde doelgroep voor je online-advertentie. Een campagne kan meerdere advertentiesets bevatten, die elk een ander publiek targeten met unieke criteria. Wat is een advertentieset en hoe gebruik je deze in de online strategie van Facebook?
Definitie facebook advertentieset
In een advertentieset kun je doelgroepen targeten op basis van verschillende criteria, waaronder locatie, leeftijd en geslacht. Je kunt ook een budget bepalen en een planning maken voor de datum en duur van je advertentie. Bij Facebook zijn drie elementen van toepassing op een advertentiestrategie:
- Campagne: hier definieer je de doelen van je advertentie.
- Advertentie: Dit is wat de doelgroep te zien krijgt. Denk aan afbeeldingen, videoboodschappen of tekst met links.
- Advertentiegroep: Hier kun je de specifieke doelgroep voor je advertentie, het budget en de planning voor je campagne bepalen.
Hoe worden advertentiegroepen gemaakt?
Er zijn vier dingen waarmee je rekening moet houden bij het correct implementeren van advertentiegroepen:
- Zorg ervoor dat je een geïnteresseerd publiek voor je advertentie of campagne hebt opgebouwd.
- Stel een budget in voor je advertentie en wanneer dat budget is verbruikt wordt je advertentie niet meer weergegeven.
- Maak een schema voor wanneer advertenties moeten worden weergegeven en voor hoe lang.
- Ontwerp advertenties die passen bij je doelgroep. Biedingen kunnen worden gedaan, dit is geen verplichte actie, maar kan strategisch zijn.
Advertentiegroep bewerken
Advertentiesets kunnen worden bijgewerkt, zodat je je strategie kunt optimaliseren om de effectiviteit van uw Facebook-marketing te vergroten. Dit kan op elk moment worden ingesteld en toegepast door de collectie te bewerken. Wijzigingen kunnen direct worden doorgevoerd of opgeslagen, maar niet direct worden gepubliceerd. Dit is geen dwingende actie, maar het kan strategisch zijn.