Nu je je inhoud helemaal hebt uitgevlooid, moet je deze gaan verspreiden. Dit betekent, je inhoud tonen aan de mensen die echt nodig hebben om het te zien. Er zijn vele manieren om je marketing te distribueren. Maar eerst is het belangrijk om je kennis te laten maken...
Blog
Spiraal inkomstenmodel
Spirale Opbrengsten is een precieze manier om je programmapad te organiseren, in dit geval de opeenvolging van je workshops of evenementen, om op lange termijn een optimale cash- en klantenstroom naar je bedrijf te creëren. Een Spiraal Inkomstenmodel is een...
Dit is waarom consistent zijn belangrijk is
Consistente bedrijfscommunicatie is belangrijker dan creatieve bedrijfscommunicatie. Je klanten laten raden naar je volgende creatieve en innovatieve bedrijfsimago of merk zal maar één ding doen. Je achter op je hoofd laten krabben en je afvragen waarom je klanten je...
De gouden regel van e-mailmarketing
Wanneer iemand je zijn e-mailadres geeft zeggen ze eigenlijk: "Ik vertrouw je." Ze bieden je iets persoonlijks en waardevols aan en ze vertrouwen erop dat je hun iets persoonlijks en waardevols zult teruggeven. Het hebben van het e-mailadres van een klant geeft je een...
Aan een ongelezen e-mail heb je helemaal niks
Er zijn een paar dingen die je kunt doen om ervoor te zorgen dat je e-mails van begin tot eind gelezen worden…
Een aanbod doen doe je zo
Wat je nu MOET doen is van je eerste klanten levenslange klanten maken. Dit betekent dat je ze een manier moet bieden om hun relatie met jou voort te zetten Met andere woorden, je moet ze je volgende programma verkopen. Ik noem dit "een aanbod doen". Een aanbod doen...
Zo kies je een prikkelende titel
Je prikkelende titel grijpt de aandacht van zowel de 3% van de actieve kopers en de 67% van de niet-actieve kopers in je ideale markt, en ‘trekt’ hen als het ware naar je workshop, retraite of seminar toe. Als je titel goed is geschreven, zal het je ideale potentiële...
Twee beschamend eenvoudige E-mail marketing fouten
E-mailmarketing kan enorm krachtig zijn voor je bedrijf. Het is goedkoop, snel, en relatief eenvoudig in vergelijking met andere vormen van bekendheid genereren. Is het alleen een beetje jammer dat de meeste workshop en seminar-leiders een paar zeer veel voorkomende...
Kies een strategisch aanbod
Hoe kies je een strategisch aanbod? Hoe beslis je nou welke workshop, retraite of seminar je educatiemarketing gaat positioneren? Waar wil je dat je publiek in investeert als resultaat van je educatiemarketing? In welk programma wil je dat ze zich inschrijven?...
Kies een specifiek publiek
Zodra je eenmaal het concept van educatiemarketing goed door hebt en je weet ook dat je INTIMITEIT door al je in uw marketing moet weven, zodat je ideale potentiële klanten ZICHZELF SELECTEREN... is de volgende stap om uit te zoeken hoe je dat precies doet. De plaats...
De meeste educatiemarketing werkt niet, dit is waarom
Educatiemarketing kan echt superkrachtig zijn. In de praktijk is het echter uiteindelijk vaak tamelijk ineffectief. Dat is omdat veel mensen wel kopiëren wat ze om hen heen zien, alleen kopiëren ze dan weer niet het goede voorbeeld. Waarschijnlijk heb jij ook meerdere...
Waarom de meeste ideale klanten helemaal niet naar jou op zoek zijn
Probeer eens al je perfecte, ideale klanten voor te stellen. Deze mensen hebben precies het probleem dat jij oplost en in sommige gevallen gewoon naar jouw oplossing smachten, zo hard hebben ze die nodig. Denk je aan je ideale klanten? Mooi! Met hen in gedachten, lees...