0343-445638 info@erikarendonk.nl
Selecteer een pagina

Het driestappen verkoopsysteem

Het grootste probleem in Internet Marketing is overvoering. We denken vaak dat we alles moeten doen en we denken ook dat we alles perfect moeten doen. En we denken vaak ook dat als we alles niet perfect doen het natuurlijk helemaal niks wordt. En daarom is er vaak overvoering.

Het mooie van onderstaande systeem is dat het helemaal niet perfect uitgevoerd hoeft te worden. Er zal altijd iets imperfects zijn, wat je ook doet. Wees daarom niet bezorgd dat uitvoering uiteindelijk uitmuntend moet zijn. Geen druk. Het is al mooi als je het gewoon doet.

Omdat zelfs een redelijke uitvoering van wat we gaan doen een perfecte uitvoering van welk ander systeem dan ook zal verslaan.

Hier komt ‘ie.

Online spullen verkopen super simpel gemaakt met het 3-stappen systeem.

Er zijn slechts 3 stappen die belangrijk zijn. Vergeet dit niet.

  1. Een lead krijgen. Technisch gezien is een lead iemand die een formulier invult en info aanvraagt, maar een lead kan ook iemand zijn die een bestelproces start, maar dit niet afmaakt en zelfs iemand die je website bezoekt, maar weer weggaat kan ook een lead zijn, bv als je deze persoon hierna retarget in een zogenaamde retarget campagne.
  2. Doe een aanbod. Als je de lead eenmaal hebt wil je natuurlijk een aanbod doen.
  3. En de 3e en laatste stap is opvolgen.

Dit is het. Dit zijn de enige 3 stappen in het 3 stappen verkoop systeem. 🙂

Let op: de stappen hoeven niet altijd in deze volgorde te zijn.

Okay, tot nu toe is alles simpel.

En je denkt misschien, maar waar passen de 3 type verhalen nu precies in?

  1. Bij een lead doen we over het algemeen een ‘interesse verhaal’, omdat het allemaal gaat over wat iemand wil.
  2. Bij je aanbod gebruik je over het algemeen een ‘transformatie verhaal’, dit kan met video of geschreven tekst, dat maakt niet uit.
  3. En in de follow Up gebruike je een ‘demonstratie verhaal’ of een ‘transformatie verhaal’.

Elke type gebruikt dus over het algemeen 1 soort verhaal type met de uitzondering van de follow-up, want die heeft 2 mogelijke typen.

VOORBEELD lancering, omdat je deze kent.

Dit is allemaal super simpel, maar pas op dat het niet verkloot.

Want er is zoiets als de regel van GVD!

  • De meeste mensen die naar je site gaan zullen geen lead worden.
  • De meeste leads zullen je verkoop boodschap of opt-in product niet consumeren.
  • De meeste leads die je aanbod wel zien, kopen in eerste instantie niet.
  • De meeste leads die beginnen te bestellen, bestellen niet echt.

Dit is allemaal normaal. Dit is wat je kunt verwachten

Het juiste proces om je spullen online te verkopen. Accepteer deze feiten zoals ze zijn, onvermijdbaar, onafhankelijk van hoe goed je copywriting ook is.

Maakt niet uit wat voor type funnel je hebt of hoe cool je website is, het maakt niet uit.

Als deze dingen zijn waar en vanzelfsprekend.

De meeste mensen gaan niet doen wat je wilt dat ze gaan doen.

Accepteer dat gewoon en verzet je er niet tegen, dan wordt alles zoveel beter. Zoveel makkelijker.

Alle druk om een perfecte verkoop pitch te maken kan dan weg, omdat het niet uitmaakt hoe perfect je pitch is, omdat de meeste mensen toch niet gaan kopen, niet gelijk in elk geval, dat is normaal gedrag.

Waarom zou je je er helemaal gek door lopen maken? Dat is een recept voor overvoering. Maak je er gewoon geen zorgen over.

Dit geldt ook voor funnels. Ook hier gaan de meeste mensen niet kopen.

Wat er ook gebeurt, de ‘ontbrekende schakel’ is altijd opvolgen.