Consistente bedrijfscommunicatie is belangrijker dan creatieve bedrijfscommunicatie.
Je klanten laten raden naar je volgende creatieve en innovatieve bedrijfsimago of merk zal maar één ding doen. Je achter op je hoofd laten krabben en je afvragen waarom je klanten je niet bellen!
Om een imago of merk te creëren dat daadwerkelijk business genereert, moet je het EXACTE gevoel of de EXACTE emotie identificeren die je wilt dat je klanten ervaren, telkens wanneer ze in contact komen met je bedrijf. Eenmaal geïdentificeerd, moet je CONSISTENT COMMUNICEREN op een manier die datzelfde gevoel steeds weer oproept, voor altijd.
Om dit te doen, moet je één ‘look en feel’ hebben voor je online marketing (websites, verkoop, pagina’s, online nieuwsbrieven), je drukwerk (pamfletten, brochures, visitekaartjes), en je live events, promoties en programma’s. Vermijd het hebben van meerdere persoonlijkheden. Dat verwart je klanten…. en een verwarde klant gaat niet kopen.
Mensen houden van consistentie. Consistent zijn in je bedrijfscommunicatie helpt je een diepe en loyale aanhang te creëren. Wees eerlijk. Heb jij last van meervoudige persoonlijkheden in je marketingcommunicatie? Begin dan nu met focussen. Wees duidelijk en de resultaten die je wilt zullen volgen.
Heb je deze blogs al gelezen?
Op de site van Internet Marketing Alchemist vind je superrelevante blogs rondom thema’s als: nieuwe leads genereren, hoe je meer klanten kunt krijgen, de marketing van je live event of online event, de psychologie van online verkopen en hoe je online groeien met je bedrijf het beste kunt doen.
Heb je deze blogs al gelezen?