E-mailmarketing kan enorm krachtig zijn voor je bedrijf. Het is goedkoop, snel, en relatief eenvoudig in vergelijking met andere vormen van bekendheid genereren.
Is het alleen een beetje jammer dat de meeste workshop en seminar-leiders een paar zeer veel voorkomende E-mail marketing fouten maken in hun e-mail marketing.
Hier komen 2 van de meest voorkomende. (Het zijn geen hersenkrakers he) – maar veel mensen overzien ze).
Fout #1: Je e-mails komen niet aan in de inbox van je klant.
Au! Doe je al die moeite en niemand die je mail ook maar ziet?
Oplossing: Gebruik een e-mailprovider met een hoge deliverabilityrate, zoals, ‘Active Campaign’ bijvoorbeeld. Door een betrouwbare provider te gebruiken, kunt je erop vertrouwen dat het maximale aantal mensen je e-mail ook daadwerkelijk ontvangt. Gebruik je een provider met een lage deliverability, dan belandt je e-mail gegarandeerd in de spam- of junkfolder en niet in de inbox.
Oplossing: Je moet ook spam trigger woorden vermijden in je onderwerpregels of de body van de e-mail. Een goede e-mailprovider zal dit als onderdeel van hun pakket hebben. Maar ter informatie, veelgebruikte spamwoorden zijn woorden als “geld, seks, en natuurlijk gratis. Asl je deze woorden gebruikt gaat je e-mail eindigen in de spam-map van je ontvanger.
Fout #2: Je e-mails worden niet geopend.
Nogmaals, al die moeite om in de inbox te komen, en ze worden niet geopend? Jakkes.
Oplossing: Zorg ervoor dat je ‘van’ veld een herkenbare naam is, idealiter je eigen naam, Elke e-mail die je van mij krijgt, zal van Erik Arendonk komen. Het zal nooit komen van m’n bedrijfsnaam of programma naam. Het crux is hier is INTIMITEIT! Email is oorspronkelijk ontstaan zodat we berichten konden sturen en ontvangen van onze vrienden en familie. Niet zodat we konden communiceren met koude, harde, bedrijven. Houd je ‘van regel’ daarom ook persoonlijk.
Oplossing: Een andere sleutelfactor om ervoor te zorgen dat je e-mail geopend wordt, is de onderwerpregel. Onderschat nooit het belang van je onderwerpregel. Je onderwerpregel moet verleidelijk genoeg zijn om je lezer tot actie aan te zetten! (Dus dat ze geïntrigeerd genoeg moeten zijn om de e-mail te openen).
Hier zijn een paar soorten onderwerpregels die ik tamelijk effectief zijn:
1) Inschrijfvragen
Probeer in je onderwerpregel een vraag te stellen waarvan je weet dat je lezer erop zal reageren.
Voorbeeld: “Wil jij Je volgende workshop met gemak vullen?”
Voorbeeld: “Maak jij deze E-mail marketing fouten?”
2) Onvolledige zinnen:
Probeer eens een onderwerpregel die iets onafgemaakt laat….
Voorbeeld: “Bent je klaar om…”
Deze onderwerpregel is mysterieus en de hersenen van je klant zullen willen weten hoe de zin afloopt, dus ze zullen de e-mail openen om dat te zien.
3) Nieuwsgierige verklaring
Probeer een uitspraak te doen die nieuwsgierigheid opwekt. Voorbeeld: “Erik is helemaal opgefokt…”
4) Genummerde opeenvolging van onderwerpregels
Als iemand me om informatie vraagt, zoals de “11-delige Email Marketing Fout” serie, zorg ik ervoor dat de onderwerpregel exact hetzelfde is voor elke email in de serie. Het enige dat verandert, is het nummer.
Voorbeeld: “Email Marketing Fout #11
Voorbeeld: “E-mail Marketing Fout #10
De hersenen van je klant zullen het nummer zien en zeggen: “Ik heb hierom gevraagd”, wat betekent dat de kans veel groter is dat je e-mail wordt geopend.
Krijg je e-mails in de INBOX en zorg dat ze geopend worden, en je klanten zijn een stap dichter alle manieren waarop je hen kunt helpen. Nu moet je er alleen nog voor zorgen dat ze gelezen worden. Daar zullen we het binnenkort over hebben.
Heb je deze blogs al gelezen?
Op de site van Internet Marketing Alchemist vind je superrelevante blogs rondom thema’s als: nieuwe leads genereren, hoe je meer klanten kunt krijgen, de marketing van je live event of online event, de psychologie van online verkopen en hoe je online groeien met je bedrijf het beste kunt doen.
Heb je deze blogs al gelezen?