In een vorige blog hebben we twee gênant eenvoudige fouten behandeld die tegen je kunnen werken in je e-mailmarketinginspanningen
- Je e-mail komt niet aan in de inbox van je klant.
- Je e-mail wordt niet geopend.
Cool. Dus laten we zeggen dat je die blog hebt gelezen en dat je nu weet hoe je deze twee grote blunders kunt overwinnen. Wat komt er nu?
Je e-mail gelezen krijgen (natuurlijk). Aan een ongelezen e-mail heb je helemaal niks
Er zijn een paar dingen die je kunt doen om ervoor te zorgen dat je e-mails van begin tot eind gelezen worden…
1. Schrijf conversatiegericht
Maak er een gewoonte van om terloops en conversationeel te schrijven. Alsof je naar een goede vriend schrijft. Gebruik samentrekkingen en makkelijk te begrijpen jargon en VERMIJD ingewikkelde taal of woorden die moeilijk te spellen of uit te spreken zijn. Dus doe je lezers een plezier en houdt het simpel en leuk.
2. Schrijf naar het individu
Begin je mails bijvoorbeeld nooit met “Beste vrienden” of “Hallo iedereen!” Er is altijd maar EEN PERSOON die je e-mail leest, schrijf dus aan die ene persoon. Het gebruik van enkelvoudige taal kan lastig zijn, omdat je weet dat je aan veel mensen schrijft. Maar de truc is om je lezer het gevoel te geven dat je alleen aan hem of haar schrijft. Vermijd, naast massale begroetingen (zie hierboven), zinnen als: “De meesten van u” of “Hoevelen van u…” Zodra ik dat zie, weet ik dat je het niet tegen mij hebt. Om het wat makkelijker te maken, kies één persoon in je database die je goed kent en schrijf je e-mail op een toon alleen voor hem. Hierdoor zal de e-mail intiem aanvoelen voor iedereen die hem ontvangt.
3. Zorg ervoor dat de body van de e-mail en de onderwerpregel met elkaar in verband staan.
Gebruik geen clickbait achtige onderwerpregel om mensen de e-mail te laten openen, om vervolgens in de e-mail over iets te schrijven dat er niets mee te maken heeft. Heb je daar geen hekel aan? Mensen zullen het gevoel hebben dat ze soort van bedrogen zijn en ze zullen je e-mail verwijderen en zich eventueel uitschrijven. Au.
4. Test je opmaak
Verschillende e-mail providers zullen je e-mail op verschillende manieren weergeven. Ze hebben allemaal een andere breedte en staan verschillende soorten headers en afbeeldingen toe. Houd de lengte van elke regel in je e-mail op een maximum van 60 tekens. Stuur voordat je de e-mail naar je lijst stuurt een testmail naar een aantal verschillende e-mailadressen bij verschillende e-mailproviders die je kunt bekijken.
5. Geef waarde
Verstuur alleen mail als iets van direct belang, relevantie en waarde is voor de personen op je lijst. Verstuur het anders niet. Vergeet niet dat elke onderneming slechts zo waardevol is als haar klanten of klantenbestand. Met online marketing, is dit je lijst. Wat je product of dienst ook is, je lijst is je onderneming!. De manier om een grote en loyale lijst te behouden is vertrouwen op te bouwen dat je communicatie van waarde is.
Heb je deze blogs al gelezen?
Op de site van Internet Marketing Alchemist vind je superrelevante blogs rondom thema’s als: nieuwe leads genereren, hoe je meer klanten kunt krijgen, de marketing van je live event of online event, de psychologie van online verkopen en hoe je online groeien met je bedrijf het beste kunt doen.
Heb je deze blogs al gelezen?