...
0343-445638 info@erikarendonk.nl

Workshop vullen lastig? Checklist / stappenplan workshops vullen

11 dec 2021 | Leads genereren

De eerste stap in het creëren van een succesvolle workshop, retraite of seminar is om te leren hoe je klanten jou kunt laten kiezen. De Alchemie van Aantrekking  gaat over het ontwikkelen van de vaardigheden die jou toelaten om je ideale klanten aan te trekken, naar je live of virtuele evenementen, want alleen zo krijg je een succesvolle workshop. Dit gaat over het leren maken van overtuigende koppen, prikkelende titels, perfect promotiemateriaal dat de aandacht trekt van precies die mensen waarvoor je in de wieg bent gelegd.

Zonder te leren hoe je je publiek als het ware kunt magnetiseren, zal geen van de andere Marketing Alchemie Manifest vaardigheden iets uitmaken. Je moet gewoon met deze beginnen. Om te begrijpen hoe je je publiek kunt  aantrekken – moet je begrijpen dat de vaardigheid van aantrekken alles te maken heeft met de essentie van “Marketing.”

Veel mensen denken dat ze marketing begrijpen, maar vaak is niet zo. Zelfs als je denkt dat je wel weet wat marketing is, doe dan even alsof dat niet zo is. Het ergste wat er kan gebeuren is dat je iets nieuws en belangrijks opsteekt. ;-)

Dus, wat is marketing? Marketing = Leads genereren.

Marketing (of het ‘aantrekken’) is het proces van het versturen van een boodschap naar zoveel mogelijk van je ideale klanten, als je kunt op elk moment, op een manier die hun interesse wekt.

Het gaat echt over het GENEREREN van INTERESSE in je product, programma of dienst. In dit geval gaat het om het genereren van bewustzijn en nieuwsgierigheid voor je workshops, retraites en seminars.

De sleutel tot effectieve marketing is om je boodschap zo op te stellen dat mensen “ZELF KIEZEN”.

Je potentiële klanten zien je boodschap en kiezen vervolgens zichzelf als geïnteresseerde voor je workshop, retraite of seminar.

Ze zien je boodschap en zeggen: “Ja, dit is precies iets voor mij! Ik heb op deze informatie gewacht”.

De enige manier om een potentiële klant op deze manier ZICHZELF te laten SELECTEREN, is ervoor te zorgen dat je marketingboodschap INTIEM van aard is. De boodschap moet zo gemaakt zijn dat het aanvoelt alsof het alleen  voor de persoon die het consumeert geschreven is. Het moet de persoon letterlijk zo bereiken en raken op een manier die hem het gevoel geeft gezien, begrepen en speciaal te zijn.

Intimiteit is alles in marketing

Als je geen intimiteit in je marketing hebt, zul je niemand naar je bedrijf aantrekken. Intieme Marketing is geen type van marketing (zoals virale marketing, internet marketing, of relatiemarketing). Intieme Marketing is marketing.

Heb je deze blogs al gelezen?

Op de site van Internet Marketing Alchemist vind je superrelevante blogs rondom thema’s als: nieuwe leads genereren, hoe je meer klanten kunt krijgen, de marketing van je live event of online event, de psychologie van online verkopen en hoe je online groeien met je bedrijf het beste kunt doen.

Heb je deze blogs al gelezen?

Online marketing uitbesteden

Internet Marketing Alchemist helpt trainers, coaches en andere ondernemers met een missie hun bedrijf te laten groeien, door hun online marketing uit te besteden. Of je nu nieuwe leads wilt genereren met social media adverteren, meer klanten wilt binnenhalen door je online marketing funnel te optimaliseren, hulp bij de lancering van je online of offline workshop of opleiding  of je bedrijf wilt laten groeien door het van binnen en naar buiten toe helemaal te optimaliseren. 

Door met mij als online marketeer te gaan samenwerken kun jij je tijd vooral blijven besteden aan datgene waar jij goed in bent en energie van krijgt. Zo kunnen we samen jouw bedrijf laten groeien en kun jij echt het verschil maken voor je klanten.

Erik Arendonk

Internet Marketing Alchemist

Helpt trainers, coaches en andere ondernemers met een missie hun bedrijf te laten groeien met marketing die goed voelt. De 3 belangrijkste pijlers hierbij zijn: (1) nieuwe leads met social media adverteren, (2) nieuwe klanten die helemaal bij jou passen met e-mailmarketing en online mailfunnels en (3) het lanceren van online en live workshops, trainingen en opleidingen.