...
0343-445638 info@erikarendonk.nl

Workshop vullen lastig? Checklist / stappenplan workshops vullen

door | dec 11, 2021 | Leads genereren | 0 Reacties

De eerste stap in het creëren van een succesvolle workshop, retraite of seminar is om te leren hoe je klanten jou kunt laten kiezen. De Alchemie van Aantrekking  gaat over het ontwikkelen van de vaardigheden die jou toelaten om je ideale klanten aan te trekken, naar je live of virtuele evenementen, want alleen zo krijg je een succesvolle workshop. Dit gaat over het leren maken van overtuigende koppen, prikkelende titels, perfect promotiemateriaal dat de aandacht trekt van precies die mensen waarvoor je in de wieg bent gelegd.

Zonder te leren hoe je je publiek als het ware kunt magnetiseren, zal geen van de andere Marketing Alchemie Manifest vaardigheden iets uitmaken. Je moet gewoon met deze beginnen. Om te begrijpen hoe je je publiek kunt  aantrekken – moet je begrijpen dat de vaardigheid van aantrekken alles te maken heeft met de essentie van “Marketing.”

Veel mensen denken dat ze marketing begrijpen, maar vaak is niet zo. Zelfs als je denkt dat je wel weet wat marketing is, doe dan even alsof dat niet zo is. Het ergste wat er kan gebeuren is dat je iets nieuws en belangrijks opsteekt. 😉

Dus, wat is marketing? Marketing = Leads genereren.

Marketing (of het ‘aantrekken’) is het proces van het versturen van een boodschap naar zoveel mogelijk van je ideale klanten, als je kunt op elk moment, op een manier die hun interesse wekt.

Het gaat echt over het GENEREREN van INTERESSE in je product, programma of dienst. In dit geval gaat het om het genereren van bewustzijn en nieuwsgierigheid voor je workshops, retraites en seminars.

De sleutel tot effectieve marketing is om je boodschap zo op te stellen dat mensen “ZELF KIEZEN”.

Je potentiële klanten zien je boodschap en kiezen vervolgens zichzelf als geïnteresseerde voor je workshop, retraite of seminar.

Ze zien je boodschap en zeggen: “Ja, dit is precies iets voor mij! Ik heb op deze informatie gewacht”.

De enige manier om een potentiële klant op deze manier ZICHZELF te laten SELECTEREN, is ervoor te zorgen dat je marketingboodschap INTIEM van aard is. De boodschap moet zo gemaakt zijn dat het aanvoelt alsof het alleen  voor de persoon die het consumeert geschreven is. Het moet de persoon letterlijk zo bereiken en raken op een manier die hem het gevoel geeft gezien, begrepen en speciaal te zijn.

Intimiteit is alles in marketing

Als je geen intimiteit in je marketing hebt, zul je niemand naar je bedrijf aantrekken. Intieme Marketing is geen type van marketing (zoals virale marketing, internet marketing, of relatiemarketing). Intieme Marketing is marketing.

Erik Arendonk

Internet Marketing Alchemist

Helpt trainers, coaches en andere ondernemers met een missie hun bedrijf te laten groeien met marketing die goed voelt. De 3 belangrijkste pijlers hierbij zijn: (1) nieuwe leads met social media adverteren, (2) nieuwe klanten die helemaal bij jou passen met e-mailmarketing en online mailfunnels en (3) het lanceren van online en live workshops, trainingen en opleidingen.