...
0343-445638 info@erikarendonk.nl

Waarom provoceren werkt

door | jun 29, 2021 | Leads genereren | 0 Reacties

Wat beweegt mensen om actie te ondernemen in hun leven?

Of het nu gaat om het kopen van een auto, het verhuizen naar een nieuw huis, het aangaan van een relatie of het kopen van je diensten in plaats van die van iemand anders… er zit maar één ding achter alle menselijke beslissingen en alle menselijke actie…

EMOTIE.

Auteur en old-school copy writer Bob Leavitt schreef: “Mensen vragen niet naar feiten bij het maken van hun beslissing. Ze hebben liever één goede, zielsbevredigende emotie dan een dozijn feiten.”

Daar ben ik het mee eens. De enige manier om iemand iets te laten geven om wat je zegt of wat je verkoopt, is door ze iets te laten voelen.

Dus als je interesse wilt wekken in wat je de wereld aanbiedt, of het nu je laatste workshop is, je volgende seminar, of je 5 minuten durende toespraak op het lokale netwerkevenement, denk PROVOCATIEF.

Provoceren betekent: aanzetten tot actie of een gevoel. Om op te roepen. Stimuleren. Aanwakkeren.

Vraag jezelf eens af: “Hoe provocerend is mijn huidige marketingboodschap? Wekt het interesse en nieuwsgierigheid op? Wekt het emotie op en zet het aan tot discussie? Zorgt het ervoor dat mensen meer willen weten over mij en wat ik doe?”

Ik geloof dat het essentieel is om een kernboodschap op te stellen die ten grondslag ligt aan je marketingboodschap (en al het andere in je bedrijf).

Een kernboodschap is waar je voor staat in de markt. Het is de overtuiging die je probeert te bevestigen in de wereld door middel van je bedrijf … en het informeert de meeste van je zakelijke beslissingen.

De kernboodschap die ten grondslag ligt aan mijn hele bedrijf is: “Je helpt of schaadt; er is geen neutraal.”

Deze boodschap op zichzelf is zeer provocerend, vooral in deze tijd waarin mensen (vooral op het gebied van persoonlijke ontwikkeling) het hebben over niemand ongelijk geven, eerlijk, diplomatiek en politiek correct zijn.

Zelf heb ik veel liever dat je van de schutting afstapt, een mening hebt, een standpunt inneemt!.

Of je nu kijkt naar je Kernboodschap, je Marketing Boodschap, of je Boodschap van het Podium, vergeet niet om provocerend te zijn en die emotie op te wekken!

Een boodschap die emotie oproept bij mensen is er een die een zwaartekracht heeft en precies die mensen zal aantrekken die jij wilt dienen.

Erik Arendonk

Internet Marketing Alchemist

Helpt trainers, coaches en andere ondernemers met een missie hun bedrijf te laten groeien met marketing die goed voelt. De 3 belangrijkste pijlers hierbij zijn: (1) nieuwe leads met social media adverteren, (2) nieuwe klanten die helemaal bij jou passen met e-mailmarketing en online mailfunnels en (3) het lanceren van online en live workshops, trainingen en opleidingen.