Een van de grootste redenen waarom je workshopbedrijf niet zo snel groeit als je zou willen, is dat je geen duidelijke kernboodschap hebt ontwikkeld. Je kernboodschap is een beknopte verklaring van wat je gelooft en wat je van plan bent te bevestigen in de wereld door middel van je workshop en seminar bedrijf.
Een sterke kernboodschap, één die “aan de ribben blijft kleven” van je specifieke publiek, verankert al je lessen, trainingen en marketingboodschappen in het lichaam en de ziel van je publiek. Dit creëert een band tussen jou en je publiek… en zorgt ervoor dat ze je evenementen keer op keer bijwonen.
Een zwakke, slecht gecommuniceerde of onbestaande kernboodschap zorgt ervoor dat al je informatie snel verdwijnt uit de gedachten van je publiek. Dit beperkt de duurzame impact van je trainingen en creëert een consistente strijd voor jou om je zalen te vullen.
Begin dus met het aanscherpen van de onderliggende boodschap die aan de basis ligt van je programma’s en producten. Deze krachtige boodschap moet op cellulair niveau in je publiek verankerd worden.
Vergeet niet dat het doel van je kernboodschap is om je te verbinden met je specifieke publiek. Door deze krachtige overtuiging duidelijk en consequent met je klanten te delen, zul je beter in staat zijn om positieve beweging in hun leven uit te lokken. Zonder een krachtige kernboodschap zul je GEEN duurzame impact hebben.
Heb je deze blogs al gelezen?
Op de site van Internet Marketing Alchemist vind je superrelevante blogs rondom thema’s als: nieuwe leads genereren, hoe je meer klanten kunt krijgen, de marketing van je live event of online event, de psychologie van online verkopen en hoe je online groeien met je bedrijf het beste kunt doen.
Heb je deze blogs al gelezen?