Nu je je inhoud helemaal hebt uitgevlooid, moet je deze gaan verspreiden. Dit betekent, je inhoud tonen aan de mensen die echt nodig hebben om het te zien.
Er zijn vele manieren om je marketing te distribueren. Maar eerst is het belangrijk om je kennis te laten maken met een concept genaamd hergebruik.
Hergebruik verwijst naar het pakken van één stuk marketing inhoud om het vervolgens in verschillende templates of distributiemodaliteiten te plaatsen.
Het is belangrijk te onthouden dat je niet betaald wordt om marketinginhoud te creëren, je wordt betaald om het te verspreiden. Hoe meer tijd je besteedt aan het verspreiden van je content naar de mensen die het nodig hebben, hoe voller je events zullen zijn en hoe meer succes je zult boeken.
In het begin creëerde ik voor elke promotionele kans van een klant een gloednieuw stuk marketinginhoud. Dit leidde er toe dat ik het grootste deel van mijn tijd besteedde aan schrijven. Na korte tijd kreeg ik zo’n burn-out, dat ik wilde stoppen. Doe dit niet.
Neem de marketing inhoud die je al hebt gemaakt en hergebruik het. Besteed vervolgens het grootste deel van je tijd aan het verspreiden.
De beste manier om je marketing te verspreiden is het aanbieden van zelfstandige intro evenementen.
Een zelf-georganiseerde Introductie Event verwijst naar JIJ die een gelegenheid regelt om voor een groep van je ideale klanten te komen. Met andere woorden, je doet het meeste, zo niet al het regelwerk om een ruimte reserveren, de groep bijeenbrengen, en natuurlijk het evenement te organiseren of leiden.
Zelf georganiseerde introductie-evenementen kunnen live workshops, live of vooraf opgenomen webinars, of live of vooraf opgenomen teleclasses zijn. Je kunt ook zelf Google Hangouts of livestream-events organiseren.
De tweede tactiek om mensen aan te trekken is via spreekopdrachten.
Een “Spreekopdracht” betekent dat je de gelegenheid te baat neemt om voor een groep te spreken die iemand anders heeft samengesteld. De groep waarvoor je wordt uitgenodigd om te spreken, zit boordevol met jouw perfecte, specifieke publiek.
Met andere woorden, een groeps-organisator zou je uitnodigen om te praten met een groep die ze in elkaar gezet. Deze groep zal vol zitten met je ideale klanten.
Tijdens je lezing, leid je deze mensen dan door de marketing inhoud die je hebt gemaakt.
De derde tactiek om mensen aan te trekken is via Joint Venture Partners.
Joint Venture Partners zijn ook bekend als affiliates, cross promotion partners of wederkerige marketing partners. Deze strategische allianties bieden je serieuze mogelijkheden in je magnetiseren inspanningen omdat zij toegang hebben tot een groot aantal van je specifieke publiek.
Bij het zoeken naar JV-partners, wil je mensen zoeken die toegang hebben tot groepen van je specifieke publiek. Vervolgens neemt je contact op met deze JV’s en vraagt je of zij open staan voor het verspreiden van je educatie gebaseerde marketing content aan hun mensen.