Wanneer iemand je zijn e-mailadres geeft zeggen ze eigenlijk: “Ik vertrouw je.”
Ze bieden je iets persoonlijks en waardevols aan en ze vertrouwen erop dat je hun iets persoonlijks en waardevols zult teruggeven.
Het hebben van het e-mailadres van een klant geeft je een soort nederige verantwoordelijkheid, althans dat zou het moeten doen. Je hebt nu de mogelijkheid om ze elk beetje informatie te sturen… nieuws, roddels, weetjes, anekdotes of grappige dierenfoto’s, wat je maar wilt.
Dus moet je dat doen?
Nee, natuurlijk niet.
(Maar dat wist je al, toch?)
Dus de vraag is…
Wat moet je sturen? En hoe vaak moet je het sturen?
Er zijn heel specifieke regels wat dit betreft, onthoud ze goed, zodat je zeker weet wanneer je ze overtreedt.
De eerste regel is eigenlijk de ‘Gouden Regel’ van e-mailmarketing. Deze regel kan worden overtreden, maar de gevolgen zullen zeer onaangenaam zijn.
Email Marketing ‘Gouden Regel’ = “Je klanten laten jou hen e-mailen voor HUN voordeel, NIET DAT VAN JOU”
Wanneer je alleen informatie verstuurt waar je CLIËNTEN IETS AAN HEBBEN… en wanneer je klanten erop leren te vertrouwen dat je alleen informatie verstuurt waar zij baat bij hebben… zullen je open-rates de lucht in schieten en je clickthrough-rates ook.
Heb je deze blogs al gelezen?
Op de site van Internet Marketing Alchemist vind je superrelevante blogs rondom thema’s als: nieuwe leads genereren, hoe je meer klanten kunt krijgen, de marketing van je live event of online event, de psychologie van online verkopen en hoe je online groeien met je bedrijf het beste kunt doen.
Heb je deze blogs al gelezen?